Is suiker goed voor je?

Afgelopen weken is suiker weer een trending topic geweest in het nieuws. Er moet echt minder suiker in het eten! De gemiddelde Nederlander krijgt maar liefst 44 kilo suiker per jaar binnen, omgerekend zo’n 115-120 gram of 30 suikerklontjes per dag! Het gaat zowel om suiker uit fruit en granen als om toegevoegde suikers. Het Voedingscentrum onthoudt zich van uitspraken over de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van suiker.

Donkere dagen en een vitamine D tekort

Wanneer de R weer in de maand komt en de huid onvoldoende wordt blootgesteld aan licht of wanneer je een getinte huidskleur met veel pigment hebt dan verloopt omzetting in vitamine D minder goed. Juist dan is het nodig het lichaam van extra vitamine D te voorzien. Deze vitamine heeft een aantal zeer belangrijke functies voor het lichaam.

Bang zijn voor een boterham?

Brood kent inmiddels veel voor-en tegenstanders maar met brood is op zich niets mis. Natuurlijk is het ook prima om zonder brood te leven maar ga dan wel na of je alle belangrijke voedingsstoffen ook binnenkrijgt. Je kunt namelijk niet zomaar een onderdeel van je voeding wegstrepen. Indien je weinig koolhydraten (brood of haver) eet dan krijg je vaak ook weinig B-vitaminen binnen en die combinatie geeft juist weer energie.

Tijd voor kersen uit de Betuwe!

Het Nederlandse kersenseizoen is al even bezig. Voor ons dus tijd om wat dieper op deze bijzondere vrucht in te gaan en te ontdekken wat je allemaal met kersen kunt doen en hoe gezond dit steenfruit nu precies is!

Food out of a jar

De Mason Jars of weckpotten zijn populair. Wij bij Your-Workout zijn ook enorm fan. Overal kun je ze voor gebruiken. Overnight havermoutpap, makkelijk om je groentesap in mee te nemen, salade in te klaar te maken, chiapudding te maken, jam te bewaren, te veel om op te noemen. Kortom om je kunt het zo gek niet verzinnen, echt een multi purpose jar!

Neem contact op

Wil je meer informatie of heb je een andere vraag? Vul dan ons contactformulier in. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.